Program

Del:
Se her programmet for Fagfestival ’16. Der er flere programpunkter undervejs, som løbende bliver offentliggjort. I midten af oktober får du desuden tidspunkterne for de enkelte programpunkter. Søndag den 20. november begynder første programpunkt kl. 10.30. Mandag den 21. november er der program fra kl. 9.30 til kl. 15.30.

 

Snowden live: Verdens mest berømte whistleblower

Eksklusivt interview med Edward Snowden, der fra den ene dag til den anden blev verdens mest kendte whistleblower.

 

Walt Bogdanich: The effective interview

New York Times journalist and Pulitzer-winner Walt Bogdanich on how to avoid falling into traps, get your story - and maybe win the next Pulitzer?

 

Katharine Segal on social media campaigns

Katharine Segal (former Head of Digital for Labour) presents a concept in design thinking on Social Media. She will also provide unique insight into Labour’s recent election campaign.

 

Ann Friedman: How to be a succesful freelancer 

A session about becoming a successful freelancer (in LA) in journalism and podcasting – after many years as an employee. 

 

Tim Pool – tips, tricks and gadgets in live reporting

Tim Pool is at the tech forefront and known worldwide for his interactive broadcast journalism. Learn how he uses mobile technology for social media and live broadcasting.

 

David Simon - the man behind The Wire

David Simon is an American writer and producer, known for The Wire (2002) and Treme (2010). He will speak about his current work as a screenwriter for HBO - and his transition from documentary to fiction.

 

Private pitching: Test din start up-idé

Har du en idé i hovedet og en iværksætter i maven? Så giver Fagfestival dig en enestående mulighed for at afprøve ideen i et lukket rum over for et professionelt panel.

 

Henrik Saxgren: ULTIMA THULE - en verden, der forsvinder

Henrik Saxgren har siden 2014 tilbragt mere end fem måneder i Thuleregionen, Grønland. Se billeder og hør ham fortælle om projektet på årets Fagfestival.

 

Stig Albinus: Hvad kan vi lære af amerikansk pr?

Stig Albinus vil med sit internationale udsyn bidrage med kvalificerede inputs til kommunikation og pr i dag.

 

Ted Conover: ethnographic methods in journalism

Learn how award-winning journalist Ted Conover uses ethnographic methods to get close up to the people he writes about.

 

Saatchi & Saatchi on branding today

Creative Director Jason Mendes, Saatchi & Saatchi, about the challenges and opportunities for commercial communications.

 

Novo Nordisk – indhold med passion og strategisk fokus

Sådan arbejder Novo Nordisk, en af verdens største virksomheder, med indholdsstragtegi.

 

Bruce Mau Design: The future of design and sustainability

Hunter Tura, CEO, Bruce Mau Design, provides a number of ideas on what the designer’s role will be in the future - and how the industry can move in a sustainable direction.

 

Peter Svarre - digital strategi på flere platforme

Peter Svarre, Global marketingdirektør hos B&O, deler ud af sin viden, erfaring og den strategi, han arbejder ud fra.

 

Nyhedsbobler, finansbobler - og alle de andre bobler

Hvad har en Justin Bieber look-a-like, Dovne Robert og frokostfrikadeller i børnehaven til fælles? De kan forstås og forklares med bobleteori. Mød Vincent Hendricks - ekspert i bobler.

 

Peter Funch om kunst, klima og crowdfunding

Peter Funch præsenterer et fotoprojekt på tværs af medier og platforme - og viser os, hvad fotografiet også kan skabe af betydning. Peter Funch vil desuden fortælle om professionel crowdfunding.

 

Hello Monday: Kan digitalt grafisk design redde medierne?

Jeppe Aaen fra Hello Monday giver eksempler på, hvad der sker, når vi udfordrer formaterne og tænker design ind fra starten.

 

Hvordan skaber man et godt portræt?

Anders Agger (DR) og Nils Thorsen (Politiken) fortæller om, hvordan man skaber et godt portræt - og diskuterer genrens udvikling og udfordringer.

 

The Panama Papers

Journalist på Politiken, John Hansen, fortæller om arbejdet med de mange dokumenter og det internationale samarbejde omkring The Panama Papers.

 

Kommunikationen bag Alternativets valgsucces

Alternativets kommunikationsfolk giver et tilbageblik ind i maskinrummet før og under valgkampen, der førte partiet fra latterliggørelse til anerkendelse.

 

Erik Petri: Danske illustrationer gennem tiderne!

Bladtegner, grafisk facilitator og billedelsker Erik Petri tager os igennem dansk tegnehistorie.

 

FUJ-priserne: Præsentation af de nominerede

De nominerede til årets FUJ-priser fortæller, hvordan de arbejdede med deres projekter - og deler ud af erfaringer og metoder.

 

Danske Bank taler ud: om at forandre kultur og forbedre omdømme

En åben og ærlig fortælling om at forandre kultur og forbedre omdømme. For hvordan får man skabt begejstring og engagement i en organisation præget af dårligt omdømme? 

 

Journalist: lær at sælge dine kompetencer bredt 

Oplæg om at tage mediebranche–erfaringen med ud i erhvervslivet.

 

Podcast - verdens bedste lige nu

Tim Hinman fra Third Ear kuraterer verdens bedste og mest interessante podcasts - lige nu. 

 

Så skriv da den bog!

Jakob Sheikh, Rikke Hyldgaard og Kim Hundevadt. Få gode råd fra idé til bog fra et par erfarne forfattere og en forlagsredaktør.

 

Brug etnografiske metoder i din journalistik

Workshop med Anne K. Hermann i, hvordan du ved hjælp af etnografiske og antropologiske metoder kan give din journalistik dybde.

 

Afrika – hvordan dækker vi kontinentet bedre?

Afrika er i rivende udvikling. Hvordan kan vi fremover give danskerne en bedre og mere fyldestgørende indsigt i, hvordan virkeligheden udspiller sig på kontinentet?

 

Arbejd professionelt med kampagner og annoncering på Facebook

Facebook er i dag en professionel marketingplatform, du ikke kan komme udenom som organisation. Lær, hvordan griber du det an, så du får mest muligt for pengene.

 

Seks digitale kneb til din hverdag

Få seks digitale værktøjer fra DONA, der vil gøre din hverdag lettere og dine produktioner interaktive.

 

Hvor bevæger fagbladet sig hen?

Hvordan prioriterer man skarpt, og får historierne i de relevante digitale eller trykte udgivelser? Mille Madsen og Julie Bondo Gravesen giver eksempler.

 

Sportsjournalistik: Skyggesider og sejre

Skandaler, snyd og svindel uden for banen kæmper om mediernes opmærksomhed med taktik, opstilling og gulddrømme. Hvor skal vi lægge snittet?

 

Blendle: Mød det nye Netflix for journalistik

Har Blendle knækket koden for mikrobetaling af journalistisk indhold? Få indsigt i forretningsmodellen, der lige nu hitter blandt store medier i i USA.

 

Nicole Horanyi: Fra podcast til dokumentarfilm

Fortælling om filmatiseringen af en Third Ear podcast om svindleren Casper Rieper Holm. Sessionen præsenteres i samarbejde med CPH:DOX.

 

Dokumentarfilminstruktørens Nicole Horanyi kommer og fortæller om filmatiseringen af en Third Ear podcast om sociopaten Kasper Riis HolmFortællingen om filmatiseringen af en Third Ear podcast om sociopaten Kasper Riis Holm.

Den journalistiske entreprenør

Tre forskellige eksempler på start ups - og masser af inspiration til, hvordan du skruer en forretning sammen.

 

Workshop: Digitalt selvforsvar for begyndere og let øvede

Freja Wedenborg og guider fra it-tænketanken Bitbureauet lærer dig, hvordan du beskytter din mobil og computer fra at blive overvåget. 

 

Journalistik i en postfaktuel tidsalder

I det postfaktuelle samfund fristes man til at formidle holdning og handling snarere end information.

 

Carto: Kom i gang med interaktive kort

Lær at lav interaktive kort med Carto -  et stærkt visuelt greb inden for journalistik og kommunikation.

 

BREAKING: De unge vil gerne have nyheder!

Aslak Gottlieb præsenterer de nyhedskriterier, du skal bruge for at få fat i de unge.

 

Lav dit eget nichemedie

Det er efterhånden ikke kun de store, etablerede medier, der fører an med den seriøse journalistik.

 

Private session with Ted Conover

Attend a private session with journalist and author Ted Conover on the use of ethnographic methods in journalism.

 

Native advertising: Hvad kan det?

Artikler, der ligner redaktionelt indhold, men som er betalte reklamer, er blevet det nye, store markedsføringsværktøj for virksomhederne.

 

Twitter-workshop med Kaare Sørensen

Journalist og social medie-redaktør Kaare Sørensen giver dig 10 tricks til at få gang i din Twitter-profil.

 

LEGO-ridderne: fra fysisk produkt til virtual reality

LEGO fortæller om, hvordan de bringer det fysiske og digitale legerum sammen.

 

Web-tv i vækst 

Hvad og hvordan bliver der produceret og distribueret web-tv. Og hvad virker? Få svarene i denne session.

 

Claus Bülow: Er der en fremtid for tv?

Hør Claus Bülow Christensen om den nuværende udvikling indenfor tv - og hvilke krav det kommer til at stille til dig, som tv-medarbejder.

 

De største fejl, du kan begå i intern kommunikation

For alle, der arbejder med intern kommunikation - eller kunne tænke sig at blive klogere på et område i hastig vækst og udvikling.

 

Snapchat vs. Instagram

Kom og bliv digitalt klogere, underholdt og inspireret, når en af Danmarks dygtigste social medie-eksperter, Nathalie C. Larsen, går i detaljer med Snapchat og Instagram.

 

SPOT - ny dansk satire

Danmarks nye satiremagasin SPOT samler redaktionen på Fagfestival og giver den gas med en god portion hån og latterliggørelse. Se highlights fra magasinets første år og deltag i brainstormen til det næste nummer.

 

Et brag af et aftenprogram!

Fagfestival er både fag og fest. Og søndag aften på Fagfestivalen er der noget for enhver smag: FUJ-priser og stand-up, dans og debat, musik og samtale, film og foredrag.

Kontakt

Hans Jørgen Dybro
Hans Jørgen Dybro
Fagfestival Programchef
Telefon: 33 42 80 00
Mail: dyb@journalistforbundet.dk

Programchef for Fagfestival.
Ansvarlig for tilrettelæggelsen af DJFagsessions og andre faglige arrangementer.
Rådgiver og sagsbehandler inden for mediepolitik mv.

Se profil